با انتخاب تحصیل در اسپانیا از یک چیز می توانید مطمئن باشید: دوستانتان به شما حسودی خواهند کرد! اسپانیا یکی از بزرگترین کشورها در اروپا و همچنین یکی از بزرگترین مکان های گردشگری است که تا رشته کوه پیرین در شرق، دریای مدیترانه در جنوب، خلیج بیسکی در شمال و پرتغال در غرب گسترده شده است. اسپانیا به صورت مداوم در میان محبوب ترین مقصدهای توریستی جهان (مقام سوم در سال 2014 بر اساس آمار سازمان جهانی گردشگری) قرار داشته و سالانه جمعیت زیادی از گردشگران از این کشور دیدن می کنند.

به علت دارا بودن ترکیبی از دانشگاه های خوب، سبک زندگی جذاب و این واقعیت که اسپانیا یکی ازکشورهای با تنوع زبانی زیاد در جهان است، ادامه تحصیل در اسپانیا در میان محبوب ترین مقاصد برای دانشجویان بین المللی قرار دارد.

اسپانیا همچنین کشور تضادها می باشد، جایی که وفور نعمت و شلوغی غرب اروپا با افراط گرایی اروپای جنوبی ترکیب شده، جایی که لذت بردن از فرهنگ پر زرق و برق در روز و گذراندن شبهای آرام در کافه ها با هم ترکیب شده اند. جایی که در آن هویت منطقه ای اغلب مقدم بر یک هویت ملی است. 

 

زندگی در اسپانیا

اسپانیا یک کشور نسبتاً بزرگ و بسیار متنوع است که طیف گسترده ای از تجارب را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. بسته به جایی که برای تحصیل در اسپانیا انتخاب میکنید، می توانید وقتتان را با استراحت در ساحل، کوه پیمایی در کوه ها و یا با ورزش های زمستانی بگذرانید. هر کجا که هستید، شما مطمئناً فرصت کافی برای لذت بردن از آداب و رسوم و سنت های متمایز اسپانیایی، مانند خواب بعدازظهر، وعده های غذایی در اواخر شب، تاپاس خوشمزه و فستیوال های بیشمار مثل جشنواره گوجه و گاو بازی پامپلونا خواهید داشت.

اخذ پذیرش برای تحصیل در اسپانیا

هیچ سیستم متمرکز برای اخذ پذیرش از دانشگاه های اسپانیایی وجود ندارد و هر دانشگاه شرایط ورود و مهلت ثبت نام مختص به خود را دارد – پس در مراحل ثبت نام در دانشگاه خودتان باید دقت کنید. برای تحصیل در اسپانیا شما ممکن است نیاز به شرکت در آزمون ورودی داشته باشید هر چند دانش آموزان اتحادیه اروپا و دیگر افرادی که دارای مدرک کارشناسی معادل با اروپا هستند اغلب از این بخش معاف می شوند. زبان تدریس همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید قطعاً اسپانیایی خواهد بود اگرچه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا چندین رشته به زبان انگلیسی ارائه می شوند، بنابراین یادگیری زبان اسپانیایی در حین تحصیل یک امر ضروری محسوب می شود.